Iată visul comentat de el (în italice):Eram acasă împreună cu G M, un mare chitarist și compozitor. Îl vedeam tăcut, acru, parcă cu o figură de înmormîntare, și nu știam cum să-l iau ca să nu-i sară țandăra. Mai
multe detalii neclare nu pot fi reproduse dar îmi mai amintesc că îi puneam niște CD-uri cu muzică și mă întrebam dacă îi plac.
În realitate, G. M. a murit de cîțiva ani. Nu mi-a plăcut niciodată prea mult -
compozițiile lui mi se par convenționale, comerciale, adică lipsite de geniu, deși unii în consideră un artist de prima mînă. Gîndurile astea mi-au amintit de M. Eliade, care a fost și el, la un moment dat, apreciat,
pentru a cădea apoi în dizgrație pentru simpatiile sale legionare. Și dacă tot e vorba de Eliade, el amintește de un amic cu care aveam discuții în contradictoriu despre el. Dar acest amic este și el muzician. La un
moment dat am avut o ceartă cu el, motiv pentru care nu ne-am mai văzut multă vreme. Și chiar după ce ne-am revăzut ulterior am simțit o reacție ostilă față de el. Recent s-a pus problema să-l revăd într-un cadru mai
larg (cu familiile)
Impresia de figură de înmormîntare îmi sugerează și imaginea soției mele căreia i-am spus la un moment dat ceva de acest gen: parcă ai avea o mască mortuară. Nu pot intra aici în detalii pentru că
ar trebui să revelez problemele ei de sănătate.
Cred că visul are ca subiect dorința mea ca prietenul de care am vorbit să moară. Sînt și alte detalii pe care nu le pomenesc dar care conduc indirect la el.
Comentariul nostru (I. I.):
Un vis de moarte, deci, mai exact de dorință de moartea cuiva. Prietenul care trebuie să moară este înlocuit cu un muzician pe care Mihai (visătorul) nu-l
agrea dar care a murit. De asemenea, amintirea lui Eliade (căzut în dizgrație) conduce și ea înapoi la prietenul respectiv, ca și soția. Aceste procese de deplasare constituie ceea ce s-a numit deformare. Datorită
deformării, visele sînt aproape imposibil de interpretat fără ajutorul psihanalizei.
Ceea ce nu trebuie omis în acest vis este și caracterul de personaj colectiv al lui G. M. El este un muzician cunoscut și apreciat
de lumea întreagă. Această informație trebuie să ofere interpretării o nouă direcție. Freud nu a urmărit această direcție, în schimb a făcut-o Jung. G. M. Poate fi ceea ce Jung numește umbra, partea morală
refulată a visătorului. Ar fi interesat de urmărit și această direcție.